Ceramah Motivasi & Tabung Palestin

Pagi tadi lepas je lab, krew pergi la ke blok fakulti baru sebab nak dengar ceramah motivasi anjuran HEPA TATiUC, kehadiran diambil untuk pelajar tahun 2 dan pelajar-pelajar yang akan menerima anugerah kecemerlangan akademik.

Besar dan canggih rupanya dewan fakulti baru ni. terkejut krew tengok sebaik sahaja melangkahkan kai krew ke dalam dewan tersebut.

Krew saje je pergi sebab nak dengar ceramah motivasi oleh Dato Hj. Hamidon Abd Hamid.
Memang pengisian ceramah beliau sangat berguna, namun apa yang krew lihat, mahasiswa TATiUC yang hadir ke ceramah beliau ni macam-macam ragam.

Ada yang tersengguk-sengguk akibat terlampau khusyuk mendengar ceramah beliau sambil menghayati dengan penuh perasaan sehingga memejam mata.

Pada masa tu, krew dapat la lihat bakal-bakal MPP dan mantan ahli MPP sesi lepas seperti Sdr Firdaus (YDP MPP), Sdr Lutfi Syahmi (TYDP), Ahmad Zul Jazmi, Sdr Jamri, Izzudin Moktar, Izzudin Yusof, Sdr Azri. Krew kenal pun dari website MPP 2008 Antara Bakal MPP yang telah menang dan yang akan bertanding kelak juga ada bersama. Tapi krew tak perasan la semua sebab krew cuma memerhati dari jauh saja.

Selepas motivasi yang cukup memboringkan tetapi amat bermakna, mahasiswa disegarkan dengan klip video palestin dan perasmian tabung palestin. Memang sebak dada krew melihat klip video tersebut. Tahniah HEPA.

Apa yang krew perasan tak ramai antara calon MPP baru ni terima anugerah, kalau tak salah krew, yang perempuan adalah calon yang menang kerusi kursus dari Chemical Technology, Sdri. Nur Hazwani Bt. Zakaria dan yang lelaki pula dari kursus Hnd Business and Finance Sdr. Mohd Nazrin B. Burhanuddin. Namun bagi calon yang akan bertanding dalam kerusi umum pula ialah Wan Ahmad Saufil Hamzi.

Bagi mantan MPP pula, penerima anugerah cemerlang ialah, YDP MPP '08, Sdr Firdaus Mohamad, Timbalan beliau, Sdr Lutfi Syahmi, dan Bendahari MPP '08, Ahmad Zul Jazmi.

krew mintak maaf kalau ada yang krew tertinggal nama. Tahniah krew ucapkan. Semoga dpat meneruskan kecemerlangan akademik dan dapat menjadi contoh buat mahasiswa lain.

Mana lagi calon MPP yang menang dan yang akan bertanding nanti? apakah keputusan cuma cukup makan saja? Adakah akan dapat menjadi rolemodel bagi mahasiswa TATiUC????

1 comments:

Anonymous said...
February 5, 2009 at 4:01 AM

turut terima anugerah, mpp09 kok liang yie hnd in electrical/electronic tahun satu
-insan kerdil-