Apakah Perkembangan MPPTATiUC 2009??

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Kami berterima kasih dan menghargai di atas setiap komen & kritikan yang telah diberikan. Ini adalah satu perkembangan yang baik & sihat. Kami juga berbesar hati kerana difahamkan bahawa blog ini turut mendapat perhatian pihak pengurusan & pentadbiran TATiUC.

Di sini, Crew ingin mengutarakan satu persoalan dan sangat berharap ada respon dari pihak berkenaan. Apakah Perkembangan MPPTATiUC 2009?? Sudah 6 minggu mereka ditauliahkan secara rasmi namun sehingga kini, Crew belum nampak perkembangan mereka. Cuma Crew difahamkan mereka sedang sibuk dengan persiapan satu program 'festival kebudayaan' pada minggu depan.

Hmm... Tapi setahu Crew, ini bukan program MPP tetapi MPP sekadar menjalankan / melaksanakan program HEPA. Kasihan juga Crew pada MPP, dari dulu sampai sekarang kena jadi kuli HEPA (maaf kalau terkasar bahasa). Tak salah pun nak buat program tu tapi apa yang menghairankan Crew, perlukah program tersebut diutamakan? Atau kebajikan mahasiswa yang sepatutnya didahulukan?

Mungkin MPP sesi 2009 boleh mencontohi MPP sesi 2008. Crew masih menyimpan buletin MPP 2008 (boleh download kat blog mereka). Walaupun mereka belum ditauliahkan jawatan secara rasmi, tetapi perkara pertama yang dilaksanakan ialah mengusulkan 19 isu kebajikan mahasiswa kepada pihak pengurusan iaitu 2 minggu selepas pilihanraya kampus. Hanya setelah 3 bulan baru mereka ditauliahkan secara rasmi. Berikut adalah sedikit kronologi MPPTATiUC 08 dan 09 yang sempat dianalisa:

MPP 2008

AKHIR JAN'08 - PILIHANRAYA
14 FEB '08 - MEMBAWA 19 USUL KEBAJIKAN MAHASISWA KEPADA PENGURUSAN
2 APR '08 - PERLANTIKAN RASMI
7 APR '08 - DIALOG BERSAMA MAHASISWA

MPP 2009

20 JAN '09 - PILIHANRAYA
4 FEB '09 - PERLANTIKAN RASMI
MAC'09 - ??
Bukan niat untuk membanding-bandingkan tetapi Crew berharap, agar MPP 2009 akan lebih baik dari MPP yang sebelum-sebelumnya. Anggaplah kritikan ini sebagai pendorong kepada anda untuk lebih berusaha melaksanakan amanah yang telah dipertanggungjawabkan. Kami mahasiswa TATiUC ingin tahu apakah yang telah kalian buat selaku wakil kami? Sekurang-kurangnya wujudkanlah buletin atau blog untuk mewarwarkan perkembangan anda. Anda pemimpin kami... Anda wakil suara kami... Anda harapan kami...

4 comments:

Anonymous said...
March 16, 2009 at 9:28 AM

maybe diorg xreti nak buat keje kot? atau buat keje ataspaksa rela??

Anonymous said...
March 16, 2009 at 2:26 PM

Saya ad dengar kata nak buat tayangan amal bagi nak kumpul tabung GAZA yang kurang sambutan dari kalangan pelajar dan kakitangan..

taksalah saya 18 mac 2009 kot...RABU..

sekarang dah 16 mac 2009.....satu banner or poster pun xada...

Anonymous said...
March 18, 2009 at 6:39 PM

salam...
terima kasih ats perhatian...
sebagai pengatahuan saudara..
mpp09 telah buat 1 blog untuk mpp09..
tapi disebabkan oleh masalah internet tati, blog itu tak siap sepenuhnya lagi..blog itu telah dibuat selepas pelantikan kiteorg lagi..
insyallah selepas siap semuanya, sy akn bagi tahu kat blog ni...
segala kelemahan, harap maaf..
kami akan sedaya upaya untuk perbetulkannya...
-mpptatiuc09-

Anonymous said...
March 24, 2009 at 3:41 PM

askum....apa habaq semua no???