Program pelajar perlu dipantau

Crew cadangkan program2 pelajar di bawah anjuran sama ada di peringkat persatuan, fakulti, mahupun HEPA dipantau dengan lebih teliti bagi terus menjaga nama baik TATiUC. Program-program yang pada asasnya bertujuan baik akhirnya bertukar kepada perkara yang negatif akibat tiada pemantauan dari pihak berkenaan.

Crew juga mencadangkan pihak kampus terutama di bawah HEPA untuk menyediakan satu garis panduan khas untuk setiap program yang ingin dilaksanakan. Crew bimbang, fenomena gejala-gejala tidak sihat yang berlaku akhir-akhir ini akan mengundang bala yang lebih besar kepada warga TATiUC.

Aurat dan batasan pergaulan dilihat sebagai sesuatu yang remeh sehingga para peserta program bebas buat apa yang depa suka. Ini sesuatu yang tidak sihat dan perlu diperbetulkan.

Mungkin ada yang tidak puas hati dengan pendapat Crew ini dengan alasan itu hak peribadi ataupun terpulang kepada peserta. Namun kami di pihak TATiUCkini ada satu amanah dan tanggungjawab dengan satu gagasan matlamat untuk membersihkan TATiUC dari perkara-perkara negatif yang semakin banyak ibarat cendawan tumbuh selepas hujan pada hari ini.

Apa yang kami sentuh ini hanyalah berkenaan program dalam kampus dan program luar kampus yang melibatkan anjuran HEPA dan persatuan pelajar sahaja. Program2 peribadi, itu hak anda. Kami tidak kisah jika ada pihak yang mengeji dan mencaci dengan teguran dari kami. Itu satu proses biasa dalam menyampaikan kebenaran.

Sekurang-kurangnya, tanggungjawab kami untuk memberi teguran pada perkara yang batil sudah terlepas. Terpulang kepada pihak yang berkenaan untuk mengambil tindakan sewajarnya.

1 comments:

Anonymous said...
April 7, 2009 at 2:01 PM

Crew2..nk kate crew ni org krg pndai dh bsar..dh blaja tggi2.ape sbenarnye crew nk tengah kn sbenarnye nih..aku xfhm la..crew rse dri crew tu bgus sgt ker?smp hal org pun crew nk 'aib'kan tau..crew kater crew tkut nme tatiuc tercemar tp crew duk komen..biar kn org len mncarut dlm blog nih..crew biarkan..pdhal blog nih bleh dibaca seluruh dunia..cb crew pk sape yg cemarkan imej tatiuc sbenarnye..sme2 la kite renungkan n pikir kan..