Isu: Gelanggang tenis baru untuk siswi?

Selasa,4 ogos,6.15ptg,

-Saya dilarang oleh staff tatiuc daripada bermain tennis di gelanggang baru belakang blok c. Dengan alasan tempat ini hanya untuk mahasiswi.
-1 Persoalanya, adakah tempat itu hanya benar2 utk mahasiswi??
-2 Ade ke mahasiswi nak bermain tennis. Saya tak pernah nampak mahasiswi nak bermain tennis. Ade ke mahasiswi nak main tennis?
-3 tidak kah membazir jika gelanggang tak digunakan sedangkan ade mahasiswa yang memerlukan.X kan nak dibiarkan sampai berkulat.
-4 Jika mahasiswa di blok baru ingin bermain hanya boleh bermain di blok lama??, tidakkah memenatkan mahasiswa tersebut,lagipun selalu court penuh oleh kerana digunakan oleh staff dan pensyarah.
-5 tak kan nak bermain di court bola tampar?? tak kesian ke?? lagipun court tersebut tidak cukup syarat untuk dijadikan sebagai court tennis. contoh: line,net,keluasan dan pehadang bola.
-6 macam mana nak melahirkan mahasiswa serba boleh bersukan?? sedangkan seolah-olah di halang.
- saya amat meminta kepada crew mencadangkan sesuatu ataupun sama-sama menyelesaikan masalah ini. kerja sama amat dihargai.

yang benar,
student suka bersukan.

Demikian 'luahan hati' seorang mahasiswa kepada TATiUCkini....

Crew ingin berkongsi pendapat dan pandangan berkenaan dengan gelanggang tenis baru di sebelah blok siswi. Crew merasakan, mahasiswa perlu berfikir dengan lebih matang. Tak perlulah perkara sekecil ini diperbesarkan. Pendapat Crew, pihak pengurusan TATiUC tidak wajar dipersalahkan dalam hal ini. Amat tidak wajar pelajar mempertikaikan tindakan pihak pengurusan mengkhususkan gelanggang itu kepada siswi.

Jadi mengapa isu berkenaan gelanggang tenis ini timbul? Mungkin ada pelajar tidak sedar atau tidak pernah tahu, apakah justifikasi pihak pengurusan mengkhususkan gelanggang tersebut kepada siswi. Bagi yang malas berfikir, pasti akan menyalahkan tindakan pengkhususan tersebut namun tidakkah mereka sedar, idea atau cadangan pengkhususan tersebut datang dari mahasiswa juga? Dan Crew melihat tindakan pihak pengurusan ini sebagai satu tindakan yang tepat kerana ini secara tidak langsung membuktikan pihak pengurusan TATiUC peka dengan suara dan kehendak mahasiswa.

Persoalannya di sini, jika gelanggang tersebut tidak digunakan, siapa patut dipersalahkan?
1. MPP yang mengutarakan cadangan kepada pengurusan.
2. Pihak pengurusan yang merealisasikan cadangan dan kehendak mahasiswa.
3. Pelajar siswi yang tidak menggunakan perkhidmatan yang telah disediakan.

Crew tidak mahu menyalahkan sesiapa. Crew memuji tindakan MPP dan pihak pengurusan yg telah merealisasikan kehendak mahasiswa namun Crew kecewa dengan sikap mahasiswa yang tidak pandai menghargai perkhidmatan yg telah disediakan.

Kepada siswa yg mengadu, Crew ucapkan terima kasih kerana sudi mengadu dan segala pandangan Crew di atas moga dapat diterima. Untuk pengetahuan juga, pihak pengurusan telah membina gelanggang tenis untuk siswa di blok baru namun mahasiswa sendiri yang mahu menukarkannya kepada gelanggang futsal.

Nasihat Crew kepada rakan-rakan mahasiswa TATiUC yg bijaksana, bersabarlah.. Crew yakin pihak pengurusan sedang menambahbaik kemudahan infrastruktur di kampus kita ini. Semua itu pasti memerlukan masa.

0 comments: